Wat levert OMDS u als leverancier op?

U levert talloze onderdelen, artikelen en consumables aan bedrijven binnen de maritieme sector. Dit gaat gepaard met een enorme hoeveelheid werk, tijd en kosten die bij het verwerken ervan horen.

Wanneer artikelen afzonderlijk een relatief lage waarde hebben, kunnen de verwerkingskosten procentueel al snel niet meer in verhouding zijn.

Beeldt u zich nu eens in: één uniforme standaard die op alle scheepswerven, rederijen en andere inkopende partijen van toepassing is. Hoeveel tijd zou u dat schelen? U hoeft niet meer te zoeken naar de juiste code voor een specifieke inkopende partij, u heeft altijd alle gegevens paraat en up-to-date en tegelijkertijd voldoet u aan alle regelgeving.

Eenvoud in administratie dankzij OMDS

De One Maritime Data Standard vereenvoudigt uw administratie en voorziet u van duidelijke en volledige productgegevens door een uniforme registratie en uitwisseling.

Bovendien ondersteunt het dataplatform de verdere digitalisering en automatische orderverwerking. Dat levert transparantie op in alle gegevens en in de verwerking ervan.

U bespaart op de kosten van uw administratie en u verhoogt de efficiëntie in de toeleveringsketen en daarmee uw rendement.

  • Duidelijke, heldere productgegevens
  • Vereenvoudigde administratie
  • Direct voldoen aan alle richtlijnen

Kostenbesparing in het bestelproces

Elk bestelproces wordt gekenmerkt door een uitwisseling van documenten, van inkoop tot en met factuur. Dit proces is vaak zeer arbeidsintensief en foutgevoelig.

Deelname aan OMDS biedt de mogelijkheid om via het platform van 2BA de uitwisseling aan gegevens elektronisch uit te voeren. Het biedt u financiële en operationele voordelen en levert een verbetering in efficiëntie op.

Voordelen van OMDS voor leveranciers

  • Verkoop wordt gemakkelijker en minder tijdrovend
  • Vermindering van kosten dankzij vereenvoudigd beheer
  • Meer efficiëntie in magazijnbeheer
  • Duidelijke en volledige productgegevens
  • Ontdubbeling van artikelen en artikelnummers
  • Ondersteunt verdere digitalisering en automatische orderverwerking
  • Minder verschillende zendingen
  • Minder digitale facturen 
  • Transparantie in gegevens en voorraadoptimalisatie
  • Direct voldoen aan nationale en internationale regelgeving

Bent u leverancier en wilt u meer weten?

Neem vrijblijvend contact op met het OMDS-team! We plannen graag een bezoekafspraak met u in om de mogelijkheden nog eens in detail toe te lichten. 

Neem contact op
OMDS is een initiatief van: