U levert talloze onderdelen, artikelen en consumables aan bedrijven binnen de maritieme sector. Dit gaat gepaard met een enorme hoeveelheid werk, tijd en kosten die bij de verwerking van bestellingen horen.
Wanneer artikelen afzonderlijk een relatief lage waarde hebben, zijn de verwerkingskosten procentueel al snel niet meer in verhouding tot de marges.
Beeldt u zich nu eens in: één uniforme datastandaard die op alle scheepswerven, rederijen en andere inkopende partijen van toepassing is. Hoeveel tijd zou u dat schelen? U hoeft niet langer te zoeken naar de juiste code voor een specifieke inkopende partij, u heeft altijd alle gegevens paraat en up-to-date en tegelijkertijd voldoet u aan alle regelgeving.
Benieuwd naar verhalen uit de praktijk omtrent OMDS?
Technische informatie, import- en exportdocumenten en overige gegevens van onderdelen en artikelen vormen de basis voor calculaties, transacties en logistiek binnen de keten.
De uitwisseling van deze gegevens vindt plaats via het platform van 2BA. Fabrikanten, leveranciers, rederijen, scheepwerven leveren hier actuele product- en handelsinformatie aan en wisselen deze eenvoudig uit.
Elk bestelproces wordt gekenmerkt door een uitwisseling van documenten, van inkoop tot en met factuur. Dit proces is vaak zeer arbeidsintensief en foutgevoelig.
Deelname aan OMDS biedt de mogelijkheid om via het platform van 2BA de uitwisseling aan gegevens elektronisch uit te voeren. Het levert u financiële en operationele voordelen plus een verbetering in efficiëntie op.
Neem vrijblijvend contact op met het OMDS-team! We plannen graag een bezoekafspraak met u in om de mogelijkheden nog eens in detail toe te lichten.